عمده‌ترین سرمایه‌گذاری “تجلی” در شرکت‌های غیر بورسی متعلق به شرکت «صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه» بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را که در شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و خارج از آن فعالیت می‌کنند را برابر با مبلغ ۵ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان به اطلاع سهاماداران خود رساند، بیشترین میزان بهای تمام‌شده‌ای که جهت سرمایه‌گذاری پرداخت کرده مربوط به شرکت‌های موجود در خارج از بازار سرمایه است.

مبلغی که این شرکت سرمایه‌گذاری جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی اعلام کرد برابر با ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بود، و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های بورسی صورت گرفت، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری “تجلی” در شرکت‌های غیربورسی نسبت به دوره شهریورماه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را به همراه داشت.

بیشترین ب ها‌ی تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که حوزه فعالیت آن‌ها بازار سرمایه است را بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری مربوط به «فلزات اساسی» با ۸۰۰ میلیارد تومان بود.
افزایش تمرکز
بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری “تجلی” در شهریورماه مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و ۴۰ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «فلزات اساسی» با مبلغی بالغ‌بر ۵۲۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی متعلق به «سنگ‌آهن گل گهر» با ۴۲۰ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن در شهریورماه به ۳۸۱ میلیارد تومان رسید و شرکت «ملی صنایع مس ایران» نیز با مبلغی بالغ‌بر ۳۰۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را پس از شرکت «سنگ آهن گهر زمین» توانست طی این دوره ماهانه به خود اختصاص دهد.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری “تجلی” در شرکت‌های غیر بورسی طی دوره یک‌ماهه منتهی به شهریورماه سال جاری متعلق به شرکت‌های «صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه» و «تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان» با مبالغ یک هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان و ۳۰۸ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری تجلی در بازار خارج از حوزه بورس بدون تغییر باقی مانده است.

“تجلی” با سرمایه ثبت‌شده ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۱۶۴ میلیارد تومان درآمد را از خود بر جای گذاشت، “تجلی” طی عملکرد یک‌ماهه منتهی به شهریورماه سال جاری از معاملات واگذاری سهام ۳ میلیارد تومان سود کسب کرد.

بورس نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 − = هیچ