مدیر عامل سپهر تجلی : گلندرود را به زنجیره تامین شرکت های ومعادن اضافه می کنیم

هومن تفضلی مدیرعامل شرکت سپهر تجلی درباره بهره برداری از معدن گلندرود گفت: معدن گلندرود به زودی و پس از پایان عملیات تجهیز و نوسازی به زنجیره تامین شرکت های گروه سرمایه گذاری معادن و فلزات اضافه می شود .

به گزارش روابط عمومی شرکت تجلی هومن تفضلی مطیع مدیر عامل شرکت سپهر تجلی در رابطه با پروژه های جاری این شرکت تشریح کرد: در حال حاظر پروژه ای که در اختیار ما قرار دارد معدن ذغال سنگ گلندرود است که در استان مازندران و در 27 کیلومتری شهر رویان قراردارد

وی افزود: این معدن یکی از قدیمی ترین معادن زغال سنگ ایران است که از سال 1315 شمسی در اختیار شرکت های خصوصی و دولتی زیادی بوده است و ما این معدن را از شرکت تهیه و تولید و در یک قرارداد 11 ساله (قابل تمدید تا 10 سال) تحویل گرفتیم .

تفضلی با اشاره به ظرفیت های معدن گلندرود اضافه کرد:  در پروانه صادر شده  ظرفیت معدن 1.5 میلیون تن ذکر شده است ولی ظرفیتی که به صورت رسمی اعلام کرده اند 12 میلیون تن است. در برآوردی که چندین سال پیش و توسط کارشناسان کشور چک از معدن انجام شد ظرفیت را 47 میلیون تن اعلام کردند( در کل محدوده) ولی ما معتقدیم که پتانسیل محدوده از این هم بیشتر باشد و  باتوجه به حجم کم استخراج از این معدن تا به امروز می توان گفت بخش بزرگی از این ذخایر دست نخورده باقی مانده است و از این نظر معدن گلندرود یکی از بکر ترین معادن کشور است.

مدیرعامل سپهر تجلی با اشاره به اینکه یکی از علت های بکر بودن معدن گلندرود بهره برداری سنتی و دستی از معدن در تمام این سال ها بوده است گفت: قصد داریم تا آنجا که امکان دارد از روش های مکانیزه برای بهره برداری از معدن استفاده کنیم و  در این رابطه از کارشناسان خبره  و شرکت های خارجی کمک گرفته ایم و امید داریم تا یک سال آینده روند مکانیزه کردن معدن را به نقطه مطلوبی برسانیم .

وی در ادامه و در پاسخ به پرسشی درباره پیش بینی میزان استخراج توسط سپهر تجلی توضیح داد: در سال اول طبق قرارداد آماده سازی، تعمیرات و اصلاحات معدن را مد نظر داریم و از سال دوم حداقل 15 هزار تن باید استخراج انجام شود. با این وجود سعی داریم ازهمان سال اول استخراج را انجام دهیم و سال دوم هم  سعی ما براین است که به ظرفیت 50 هزارتن در سال برسیم .

وی با اشاره به اینکه معدن گلندرود در منطقه جنگلی و در شمال کشور واقع شده است اضافه کرد: موقعیت معدن و بافت جنگلی و روستایی که اطراف معدن واقع شده است باعث شده تا حساسیت های فرهنگی و زیست محیطی زیادی  را مد نظر قرار دهیم  و برنامه داریم تا از نیروهای متخصص و بومی حداکثر استفاده را ببریم  و آموزش این نیروها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی را در دست اقدام داریم.

تفضلی اضافه کرد: در بعد جهانی و در زمینه استخراج ذغال سنگ واقعا اعداد بزرگی داریم و کشور ما با وجود منابع غنی معدنی و کیفیت خوب زغال در معادنی مثل گلندرود این پتانسیل را دارد که در زمینه کشف و استخراج زغال سنگ در جایگاه بهتری باایستد.

وی در پایان گفت: سپهر تجلی به عنوان بازوی معدنی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات کلیه عملیات معدنی این شرکت را پوشش می دهد. معدن گلندرود یکی از پروژه های ما است و به زودی پروژه های بزرگ معدنی دیگری در این شرکت کلید خواهد خورد که متعاقبا اعلام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − = سه