مدیرعامل شرکت تجلی گفت: ما در سال جاری قصد افزایش سرمایه تا حدود ۵۰ درصد را خواهیم داشت که این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقد انجام خواهد گرفت و مجمع مربوط به این افزایش سرمایه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تشکیل خواهد گردید.

مرتضی علی اکبری مدیر عامل شرکت امروز با اشاره به اینکه شرکت تجلی یک شرکت پروژه محور است، اظهارداشت: موجودی نقد این شرکت از قبل تعدادی اوراق و سهام بوده است که اختصاصا جهت تکمیل پروژه‌های شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. به مرور با پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شرکت، باید میزان نقدینگی مورد نیاز شرکت نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: بر این اساس شرکت ما به مرور سهام و اوراق در دست خود را به فروش می‌رساند تا بابت تکمیل پروژه ها، به وجه نقد تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت تجلی با بیان اینکه اوراق و سهام مختص همان پروژه به فروش می‌رسد، اضافه کرد: پروژه‌ها به یکباره قابل اتمام نیستند و باید به مرور تکمیل شوند. در این میان برای جلوگیری از کاهش ارزش وجه نقد شرکت به واسطه تورم، این وجوه نقد به سهام و اوراق تبدیل می‌شوند تا به محض احتیاج پروژه‌ها به نقدینگی با فروش آنها، به پروژه‌ها تزریق شوند. در اصل با این کار میزانی عایدی هم از بابت فروش اوراق و سهام نیز می‌توان کسب نمود.

وی در خصوص پرتفوی شرکت تجلی اظهارداشت: این شرکت ۱۰ تا ۱۵ سهام مختلف که بیشتر از سهام متعلق به شرکت‌های همگروه خود است را در پرتفوی خود دارد، در خصوص اوراق نیز می‌توان گفت تمام اوراقی که در بازار سرمایه از وضعیت مطلوبی برخوردارند را این شرکت خریداری کرده است.

علی اکبری در مورد پروژه‌های شرکت نیز عنوان کرد: در حال حاضر تمام پروژه‌های شرکت فعال ودر حال اجرا هستند. در این میان تقریبا ۷ الی ۸ پروژه به پروژه‌های قبل شرکت افزوده شده است و چند پروژه جدید هم در حال اضافه شدن به پروژه‌های شرکت خواهد بود. بر این اساس می‌توان گفت که پروژه‌های جدیدی را از زمان ورود شرکت تجلی به بازار سرمایه یعنی از ۶ ماهه اخیر به پروژه‌های سابق شرکت اضافه کرده ایم.

وی اضافه کرد: این پروژه‌های جدید اصولا در خصوص انواع معادن مس، طلا، منیزیت، فروسیلیس، تولید ورق فولادی و سنگ آهن است. در سال جاری نیز به این پروژه‌ها اضافه خواهد شد که در بخش‌های مربوط به مواد معدنی نام برده شده و هم غیر از این مواد نیز خواهد بود مانند معادن نادر خاکی که شرکت در حال بررسی آن است.

این مقام مسوول در شرکت تجلی با بیان اینکه تجلی در سال جاری پروژه‌ای برای افتتاح نخواهد داشت، افتتاح اولین پروژه این شرکت را مربوط به سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

وی در خصوص نوع سود این شرکت به سهامدارانش، گفت: سود شرکت تجلی به علت پروژه محور بودن در قیمت سهم نمود می‌یابد. یعنی اگر ۱۰۰ تومان در سهام تجلی سرمایه گذاری شده باشد، با رسیدن ارزش آن به قیمت ۱۶۰ تومان، nav شرکت تجلی و سایر شرکت‌های سرمایه پذیر این شرکت افزایش می‌یابد. در نتیجه سهامداران این شرکت در کمتر از ۶ ماه حدود ۶۰ درصد به سود دست یافته اند.

علی اکبری در خصوص افزایش سرمایه شرکت تجلی نیز ابراز داشت: در سال جاری سرمایه شرکت تجلی به میزان ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقد انجام خواهد گرفت و مجمع مربوط به این افزایش سرمایه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تشکیل خواهد گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× سه = 9