شرکت تجلی با خرید سهام شرکت معدنکار باختر، برای افزایش حضور خود در پروژه های معدنی برنامه ریزی کرده است تا پروژه ها در حوزه استخراج را به کمک این مجموعه جلو ببرد. درواقع نگاه تخصصی باعث شده تا حضور تجلی در یک سال اخیر در بخش معدن افزایش پیدا کند.

توسعه اکتشافات و استخراج می تواند توان قدرت یک مجموعه معدنی را افزایش دهد. امروز  بسیاری از شرکت های معدنی یا حتی صنایع معدنی به دنبال افزایش حضور خود در حوزه اکتشافات هستند.
این در حالی است که بخش اکتشافات و به دنبال آن استخراج در سال های گذشته مورد بی مهری قرار گرفت و همین موضوع باعث عقب ماندگی های بسیاری شد. اما در حال حاضر مجموعه ای همچون شرکت توسعه معادن و فلزات در تلاش است تا با افزایش حضور خود در حوزه استخراج سهم خود در این حوزه را بالا ببرد.
اما در این میان «ومعادن» از روش دیگری برای افزایش سهم خود در بخش معدن استفاده کرد و با ایجاد شرکتی پروژه محور به نام «تجلی» را راه اندازی کرد تا بتواند حضور خود در حوزه ای دیگر از فولاد را با نگاه دیگری جلو ببرد.
 اما شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با نگاهی ویژه تر به دنبال توسعه فعالیت های خود در حوزه های مختلف از جمله حوزه استخراج است. تجلی با خرید 39  درصد از سهم این شرکت، حضور خود در حوزه اکتشافات را افزایش می دهد. براساس اقدامات انجام شده این مجموعه تا پایان نیمه اول سال وارد بورس می شود، این موضوع به معنای توانمندی های این شرکت است.
درواقع شرکت تجلی به کمک شرکت معدنکار باختر که با مجهز شدن به ماشین آلات استخراج را در دستور کار دارد می تواند میزان بهره برداری از معادن تحت اختیار تجلی را افزایش دهد.
ورود تجلی به این مجموعه باعث شد تا معدنکار باختر ماشین آلات در اختیار خود را افزایش دهد.
با ورود تجلی به جمع سهامداران معدنکار باختر، افزایش سرمایه مورد نیاز برای ورود این شرکت به بورس فراهم شد و بورسی شدن این مجموعه باعث می شود تا میزان استخراج در پروژه های معدنی که این شرکت به عنوان یکی از شرکت هایی که در لیست  تجلی قرار دارد افزایش پیدا کند و همین موضوع ارتقای جایگاه تجلی را به همراه دارد.
تجلی با رویکرد تخصصی در تلاش است تا حضور خود را بیش از پیش توسعه داده و پروژه های مهم تری را در اختیار بگیرد. اینکه شرکتی به صورت تخصصی در حوزه تامین ماشین آلات و استخراج فعالیت داشته باشد می تواند به سرعت سهم  ومعادن و زیرمجموعه های آن را در بخش معدن افزایش دهد.
شرکت تجلی با نگاه تخصصی می تواند به زودی یکی از پرچمداران اصلی بخش معدن باشد. این مجموعه با ورود به حوزه های استراتژی و مهم مانند مس و عناصر نادر خاکی  سوددهی خود را افزایش داده و امروز به بازوی اجرایی شرکت ومعادن تبدیل شده است و تلاش بر آن دارد با رویکرد تخصصی علاوه بر افزایش سوددهی خود، نقش آفرینی در بخش معدن را هم بیش از پیش کند.
 بخش معدن می تواند به کمک بخش خصوصی با نگاه تخصصی توسعه پیدا کند و این موضوع در مجموعه تجلی و شرکت هایی که سهامدار آن است دیده می شود. وجود چنین نگاهی جایگاه تجلی در بورس را هم ارتقا می دهد و استقبال سهامداران را افزایش می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = ده