اعضای هیئت مدیره
رضا یزد خواستی

رئیس هیئت مدیره

محمد کشانی

نائب رئیس و عضو موظف هیئت مدیره

رشید اسماعیلی مراللو

عضو موظف هیئت مدیره

محمد بهاروند

عضو هیئت مدیره

اردشیر سعد محمدی

مدیر عامل/عضو موظف هیئت مدیره

گالری تصاویر
درباره شرکت

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

نوع شرکت : سهامی عام

 

در تاریخ ۵ اسفندماه ۱۳۷۴ تحت شماره ۱۱۹۸۶۹ در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است.موضوع فعالیت شرکت عبارت است از تأسیس، خرید، مشارکت در تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری در انواع شرکت ها، موسسات و واحدهای صنعتی و معدنی، ساختمانی، کشاورزی، خدماتی و انجام فعالیت های مالی و اعتباری در داخل کشور و همچنین انجام کلیه خدمات مشاوره ای در زمینه های تولید، سرمایه گذاری، توسعه و تکمیل، برنامه ریزی و بودجه بندی، تأمین منابع مالی، بازاریابی و طراحی سیستم های مدیریتی، سرمایه گذاری در خارج از کشور بصورت مشارکتی و قبول و اعطا نمایندگی و انجام عملیات دیگری که بطور مستقیم و غیرمستقیم برای تحقق اهداف مزبور لازم می باشد.در سال ۱۳۷۷ این شرکت به عنوان شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و هم اکنون سهام این شرکت تحت نماد ومعادن مورد معامله قرار می گیرد.

 

۱. این شرکت که از واحدهای تجاری فرعی موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد است، در سال ۱۳۷۴ تاسیس شده و به صورت هلدینگ کانی‌های فلزی و سهامی عام است.

۲. از جمله فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، تاسیس، خرید، مشارکت، تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها، موسسات و واحدهای صنعت، معدنی و کشاورزی، خدماتی و انجام فعالیت‌های مالی و اعتباری داخل کشور است.

۳. همچنین تمامی خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های تولید، سرمایه‌گذاری، توسعه و تکمیل برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی، تامین منابع مالی، بازاریابی و طراحی سیستم‌های مدیریتی، سرمایه‌گذاری خارج از کشور به صورت مشارکتی و اعطای نمایندگی توسط این شرکت انجام می‌شود.

۴. سهامداران این شرکت عبارتند از فولاد مبارکه اصفهان، موسسه صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر، سرمایه‌گذاری صدر تامین و …

۵. رضا یزدخواستی، رئیس هیأت مدیره و یونس الستی مدیرعامل توسعه معادن و فلزات است. عباس حسنی کبوترخانی، مجتبی کباری و محمد کشانی نیز اعضای هیأت مدیره این شرکت محسوب می‌شوند.

۶. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گهر زمین، صنعتی معدنی گل گهر، ارفع، آهن و فولاد گل گهر، کک طبس و شرکت تجلی از جمله شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات هستند.

۷. عمده فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بر استخراج و فرآوری سنگ آهن متمرکز است. البته این شرکت به تازگی وارد حوزه مس شده و با مشارکت هلدینگ زرین به معادن سرب و روی و فرآوری این محصول نیز قدم گذاشته است. همچنین این هلدینگ با خرید ۲۸ درصدی سهام تامین، سرمایه تمدن و راهبران اقتصادی آرمان، به حوزه مالی هم وارد شده و با ایجاد نوعی بازوی مالی سعی دارد به تقویت این بخش بپردازد.

۸. در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت افزایش سرمایه به مقدار ۳۶.۲ درصد تصویب شد و مجموع سرمایه آن به ۵۴ میلیارد و ۹۰۰ هزار ریال رسید. همچنین بر اساس گزارش هیات مدیره مجمع، حدود ۳۰ درصد این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و حدود ۶ درصد باقیمانده از محل سود انباشته تامین می‌شود.

۹. نماد این هلدینگ بزرگ بورسی که در گروه استخراج کانه‌های فلزی قرار دارد، «ومعادن» نام دارد. در سال‌های اخیر، رشد کمی و کیفی قابل توجهی در فعالیت‌های خود داشته است و بنا دارد در افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه خود شرکت کند.

۱۰. این هلدینگ در نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه سرمایه‌گذاری سال ۹۵، نمایشگاه ایران کان مین – نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدن، راه‌سازی و صنایع وابسته- سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ و نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی سال ۹۸ حضور داشته است.

توسعه معادن و فلزات

نشانی: تهران،خیابان آفریقا،بلوار اسفندیار پلاک 3

تلفن:73125000

آدرس سایت: https://mmdic.ir/